04/05/20 ~ Ανακοίνωση

Ρέθυμνο 4-5-20
Αριθμ. Πρωτ……

ΠΡΟΤΑΣΗ-ΑΙΤΗΜΑ
του Βασίλη Δαφέρμου, Καθηγητή, και Διευθυντή του
(θεσμοθετημένου) Εργαστηρίου Κοινωνικής Στατιστικής και Πολιτικής Έρευνας του Π.Κ.

ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΥΤΑΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ Π.Κ.
ΚΟΙΝ: ΠΡΥΤΑΝΕΙΑ ΤΟΥ Π.Κ.
ΚΟΙΝ:ΚΟΣΜΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ Π.Κ.
ΚΟΙΝ:ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
ΚΟΙΝ: Σύλλογο Φοιτητών Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης

ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

Αξιότιμε Κύριε Πρύτανη,
Αξιότιμοι κ.κ. Αντιπρυτάνεις,
Εκλεκτοί Συνάδελφοι,

Καταθέτω, σήμερα στο Πρυτανικό Συμβούλιο του Π.Κ. τη θεσμική, πλήρη και καλά τεκμηριωμένη, όπως θα δείτε, Πρόταση του Εργαστηρίου Κοινωνικής Στατιστικής και Πολιτικής Έρευνας, για τη ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ και παρακαλώ να έχω μια επίσης θεσμική και έγκαιρη ΑΠΟΦΑΣΗ/ΑΠΑΝΤΗΣΗ, για το καλό του Προγράμματος Σπουδών και των Φοιτητών μας. Το ζήτημα είναι κρίσιμο, άμεσο (Εξετάσεις έχουμε σε λίγο, Εργασίες που προβλέπει το Πρόγραμμα Σπουδών πρέπει να παραδοθούν, κτλ), αδιαμφισβήτητα θεσμικό συνακόλουθα, κι επομένως απευθύνεται τόσο στη σημερινή Πρυτανική Αρχή, όσο και στην επόμενη, όποια κι αν είναι αυτή.

Θα ξεκινήσω από το αυτονόητο: Η πολλαπλώς χειμαζόμενη, κατατρεγμένη, και επικίνδυνα επαπειλούμενη από την πανδημία, Κοινωνία μας, προστρέχει εναγώνια στην Επιστήμη, γυρεύει επιστημονική βοήθεια από το Πανεπιστήμιο. Μας ζητά να κάνουμε συστηματική επιστημονική ΕΡΕΥΝΑ, με τα εργαλεία που διαθέτουμε στα Εργαστήριά μας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να στήσουμε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ, ικανά να προβλέψουν την εξέλιξη του φαινομένου της πανδημίας.

  • Τα Μοντέλα όμως αυτά, δεν μπορούν να λειτουργήσουν, δεν μπορούν να δώσουν φερέγγυα συμπεράσματα, δεν μπορούν να μιλήσουν, δεν μπορούν να κελαηδήσουν την επιστημονική αλήθεια, αν δεν έχουμε Πραγματικά Δεδομένα (Real Data). Τα πραγματικά δεδομένα είναι επομένως, το βασικό, το μέγα ζητούμενο, σε όλες τις ερευνητικές υποθέσεις που θα στηθούν. Κλειδί για μια πετυχημένη πρόβλεψη, και παράγων εκ των ‘ουκ ανευ’. Αυτό το τελευταίο χρήσει μεγαλύτερης προσοχής. Διότι σημαίνει ότι τα Real Data παίζουν το ρόλο του Παίκτη Αρνησικυρίας (Veto Player), στο επιστημονικό/πολιτικό παιχνίδι.
  • Και που θα βρούμε αυτά τα φοβερά και απαραίτητα Real Data; Διότι, πρέπει, οπωσδήποτε να τα βρούμε. Η απάντηση του δικού μας Εργαστηρίου είναι απλή: Θα μας τα φέρει η σωστά οργανωμένη ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ !! Ως Εργαστήριο έχουμε πραγματοποιήσει, μέχρι την ώρα, 152 ολοκληρωμένες ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ, που τροφοδοτούν τις Διπλωματικές, Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές Εργασίες των φοιτητών του Τμήματός μας. Ακούστε παρακαλώ μερικά ονόματα, από τα εργαλεία Λογισμικού που χρησιμοποιούμε, για να κάνουμε Πρόβλεψη: LISREL, SPSS, EQS, EPI, AMOS, SAS, STATA.. Ακούστε και το σπουδαιότερο:
  • Το Εργαστήριό μας στη πράξη, όχι σε διακηρύξεις, προσφέρει στους φοιτητές του Τμήματος (στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης αναφέρομαι), 11 Εξαμηνιαία Μαθήματα από το ευρύτερο πεδίο της Κοινωνικής Στατιστικής. Οι ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ που μαθαίνουν τα παιδιά μας  (μερικά ονόματα πάλι θα αναφέρω), είναι: BINOMIAL LOGISTIC REGRESSION, MULTINOMIAL LOGISTIC REGRESSION, ORDINAL LOGISTIC REGRESSION, POISSON REGRESSION, COX REGRESSION, GENERALIZED LINEAR MODELS, ROC CURVES, κτλ. Αντιστοιχήστε παρακαλώ με τα προσφερόμενα μαθήματα. Βασικός σκοπός του Εργαστηρίου μας είναι να παντρέψουμε τη Θεωρία με την Πράξη. Πιστεύουμε βαθιά στην ώσμωση των επιστημονικών αντικειμένων. Για αυτό προσφέρουμε στους φοιτητές μας κάθε χειμερινό εξάμηνο το μάθημα ‘Η ΕΜΒΑΠΤΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΤΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ’. Εκεί, σε αυτό το μάθημα, εμβαπτίζεται η Θεωρία στα εμπειρικά δεδομένα και είναι 3 οι δυνατές εκβάσεις/αποτελέσματα/outcomes :
  • 1η εκδοχή=η Θεωρία ισχύει, εξέρχεται αλώβητη από την εμβάπτιση, εξέρχεται χωρίς ρωγμές από το εμπειρικό μπουγάδιασμα, όλα καλά.
  • 2η εκδοχή= Η Θεωρία παρουσιάζει γνωστικά ρήγματα, ανεπάρκειες. Οι δείκτες τροποποίησης (modification indices), εντοπίζουν τα αδύνατα σημεία και άμεσα μας πληροφορούν που μπορεί να είναι το πρόβλημα.
  • 3η εκδοχή=η Θεωρία εξέρχεται πεθαμένη από την εμβάπτιση. Αποδεικνύεται ότι είναι ένα αδύναμο μοντέλο, μια αδύναμη κατασκευή χωρίς εσωτερική συνοχή (intra-class correlation),  λίθοι, πλίνθοι και κέραμοι, ατάκτως ερριμμένα. Το Ερωτηματολόγιο της Έρευνας θέλει πέταμα. Οικοδομούμε νέα Θεωρία. Πάμε, τότε, σε νέα θεωρητική κατασκευή. Έτσι, θεωρούμε εμείς ότι θα συντελεστεί το ποιοτικό άλμα.
  • Ωστόσο, Δεν σας τα είπαμε όλα, αναφορικά με την ικανότητα του Εργαστηρίου να κάνει σωστή ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ. Με τα χρόνια, μέσα στο Εργαστήριο, συσσωρεύτηκε/αναδύθηκε μια υπέροχη εμπειρία που καταγράφηκε στα κείμενα ΟΔΗΓΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ και ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ. Είναι ένα σύνολο κανόνων που οι φοιτητές γνωρίζουν καλά πριν λάβουν ανά χείρας το ΦΑΚΕΛΟ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ. Είναι η ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΤΙΚΗ μας ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ που σημαντικά βοηθά και είναι απαραίτητη για την παραγόμενη έρευνα στο Εργαστήριο. Για το ΦΑΚΕΛΟ όμως της ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ, θα μιλήσουμε αμέσως παρακάτω. Είναι, θα γίνει, θα αποτελέσει, έτσι κι αλλιώς, στις νέες περιοριστικές συνθήκες που καλούμαστε να λειτουργήσουμε, το απαραίτητο συμπληρωματικό όχημα μεταφοράς της ποιοτικής πληροφορίας, για να κτίσουμε σωστά τη Βάση των Δεδομένων μας. Η Βάση των Δεδομένων έχει μέσα την ποσοτική πληροφορία, αλλά είναι απαραίτητο να έχουμε και το ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟ ΦΑΚΕΛΟ που έχει μέσα την ποιοτική. Το φυσικό Ερωτηματολόγιο της Έρευνας, έχει επάνω του καταγεγραμμένη (όση φυσικά μπορούμε να μαζέψουμε), την ποιοτική πληροφορία. Είναι όλα όσα μας λέει ο ΕΡΩΤΩΜΕΝΟΣ, αυθόρμητα, τα οποία είναι πολύ χρήσιμα, ενίοτε θησαυρός, στη ΜΕΤΑ- ΑΝΑΛΥΣΗ, που ακολουθεί.
  • Τι έχει μέσα ο ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ; Ακριβώς 3 απαραίτητα καθορισμένα και καθοριστικά για την πορεία της Έρευνας, πράγματα:
  • Α: 40 ΦΥΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ, μιας σελίδας, που αντανακλούν 16-18 μεταβλητές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με τα δημογραφικά στοιχεία (φύλο, μορφωτικό επίπεδο, ηλικία κτλ). Και όλα αυτά (φειδωλό Ερωτηματολόγιο, μικρός αριθμός ερωτήσεων/μεταβλητών, οικονομία χαρτιού κτλ), γίνονται, για τη μη θνησιμότητα της έρευνας.
  • Β: τα κείμενα ΟΔΗΓΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ.
  • Γ: το BOOKLET του ΟΤΕ. Είναι 11, με τυχαίο μεθοδολογικό τρόπο ληφθέντα, συρραμμένα  φύλλα, από τον απέραντο τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ. Σημείωση: Οι τηλεφωνικές Συνεντεύξεις που λαμβάνονται, είναι από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο αδιακρίτως, και στην τύχη, όπου πέσει δηλ. το μάτι του Φοιτητή/Δειγματολήπτη. Από τον πληθυσμό ενδιαφέροντος δηλαδή, δεν αποκλείεται κανείς. Συνακόλουθα, Mεροληψία (Bias) και Δειγματοληπτικό Σφάλμα (Sampling Error) συγκρατούνται πολύ χαμηλά.
  • Στο Εργαστήριο παράγεται σοβαρό επιστημονικό έργο. Τελευταίο εύρημά μας είναι το ‘ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΟΥ’, ένα στατιστικό/μαθηματικό/προβλεπτικό μοντέλο, με καλή προσαρμογή (goodness-of-it), που μπορεί να προβλέψει τη συμπεριφορά των διάφορων κοινωνικών ομάδων σε περιπτώσεις ασύμμετρης απειλής. Κάλλιστα, αυτό το μοντέλο, ελαφρά τροποποιούμενο, μπορεί να προβλέψει τη συμπεριφορά συγκεκριμένων πληθυσμιακών ομάδων (άνδρες, γυναίκες, ευπαθείς ομάδες, ηλικιακές κατηγορίες, μορφωτικά επίπεδα κτλ), στην περίπτωση της ασύμμετρης απειλής του κορωνοϊού. Δώστε μας την ευκαιρία. Μπορούμε να το κάνουμε και δεν θέλουμε και λεφτά.
  • Οι Διδακτορικές Διατριβές που ολοκληρώνονται στο Εργαστήριο αυτές τις μέρες, είναι το ακριβότερο κόσμημα του Εργαστηρίου μας. Αξίζει να σας αναφέρω τους τίτλους:
  • «Η ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ MULTINOMIAL LOGISTTIC REGRESSION». [Εκπονήθηκε από την υποψήφια Διδάκτορα του Τμήματος Ζαχαρένια Γκολέμη].
  • «ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ “ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΩΝ” (BRAIN DRAIN) ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΟΣ 2008 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2019». [Εκπονήθηκε από την υποψήφια Διδάκτορα του Τμήματος Ειρήνη Μαρκάκη].
  • «ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ». [Εκπονήθηκε από τον υποψήφιο Διδάκτορα του Τμήματος Θεόδωρο Σφακιανάκη].
  • Εκτός από τις παραπάνω Διατριβές, στο Εργαστήριο εκπονήθηκαν 43 Μεταπτυχιακές Εργασίες, κατά τη διάρκεια των ετών 2003-2014. 7 σημερινοί Καθηγητές Πανεπιστημίου έλαβαν πρωταρχικές βασικές γνώσεις, μεθοδολογική καθοδήγηση, συστηματική εκπαίδευση στα Προγράμματα Στατιστικού Λογισμικού που προαναφέρθηκαν, και αποκόμισαν σημαντική εμπειρία στο επίπεδο της Στατιστικής Ανάλυσης Κοινωνικών Δεδομένων. Τα στοιχεία υπάρχουν και είναι στη διάθεσή σας.
  • Το Εργαστήριο επίμονα επιδιώκει το διάλογο με τους Κοινωνικούς Επιστήμονες. Οργανώνουμε συχνά ΗΜΕΡΙΔΕΣ και καλούμε Γιατρούς, Νοσηλευτές, Κοινωνιολόγους, Οικονομολόγους, Παιδαγωγούς από τις πόλεις για να τους ενημερώσουμε αναφορικά με τα εργαλεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για λογαριασμό της δικής τους Επιστήμης. Και σας διαβεβαιώ ότι ο διάλογος μαζί τους έχει πολύ ενδιαφέρον και κινείται πάντα σε υψηλό επιστημονικό επίπεδο.
  • Η συζήτηση για τα επιτεύγματα του Εργαστηρίου μπορεί να τραβήξει σε μάκρος. Αλλά στο σημείο αυτό θα σταματήσουμε. Θα σας πούμε στη συνέχεια τι χρειαζόμαστε εμείς, ως Εργαστήριο, για να λειτουργήσουμε τούτη τη δύσκολη ώρα:
  • Α. ΠΑΡΟΧΗ ΜΙΑΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΑΔΙΑΛΛΕΙΠΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ –Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΝΕ ΟΠΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ- ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΩΝ, Η ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΩΝ ΥΠΟΟΜΑΔΩΝ, ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ. Μας είναι παντελώς αδιάφορο τίνος τύπου θα είναι αυτή η άδεια (ZOOM, TEAMS, WEBEX κτλ). Αρκεί να δουλεύει, χωρίς να ρημάζει τη ροή του επιστημονικού διαλόγου και τα νεύρα μας…!!
  • Β. ΣΥΝΔΕΣΗ-ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ KAI ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΤΩΝ 16 ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ LAPTOPs ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΩΝ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, ΓΙΑ 3 ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (ΔΕΥΤΈΡΑ-ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤΑΡΤΗ -ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗ ΥΠΟΟΜΑΔΑ). Στη συνέχεια,
  • Γ. ΣΥΝΔΕΣΗ-ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ KAI ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ 16 ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ LAPTOPs ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΥΠΟΟΜΑΔΑΣ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, KAI ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ 3 ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (ΠΕΜΠΤΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ-ΣΑΒΒΑΤΟ -ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗ ΥΠΟΟΜΑΔΑ).
  • Η παραπάνω διαδικασία είναι απολύτως ελεγχόμενη δειγματοληπτικώς. Διότι ο ΦΟΙΤΗΤΗΣ/ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΗΣ δεν τηλεφωνά όπου του αρέσει, αλλά από συγκεκριμένο κατάλογο τυχαίων αριθμών που εμείς του έχουμε παραδώσει και συμπεριλαμβάνεται, όπως προείπαμε, στο ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟ ΦΑΚΕΛΟ.
  • Η παραπάνω διαδικασία επίσης είναι απολύτως εφικτή και πραγματοποιήσιμη, όπως με διαβεβαίωσαν στελέχη των Δικτυακών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου μας στο Ηράκλειο.
  • Δ. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΎ ΦΑΚΕΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ /ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΗ, ΜΕΣΩ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΆΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Δεν μας ενδιαφέρει και δεν είναι δουλειά μας- είναι δουλειά της Διοικήσεως του Πανεπιστημίου- η επιλογή αυτής της Μεταφορικής Εταιρείας (Courier, κτλ). Αυτό που μας ενδιαφέρει, και είναι μέγα και εκ των ουκ άνευ ζητούμενο, για την επιτυχή έκβαση της Έρευνας, είναι η συνέπεια και η φερεγγυότητα. Οι 32 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ θα πρέπει να φτάσουν στην ώρα τους. Καθυστερήσεις στην παράδοση και στην επιστροφή, δεν γίνεται να υπάρχουν. Η ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ διεξάγεται σε αποκλειστικό και ακριβή χρόνο, και με τον αυστηρό μεθοδολογικό και συστηματικό τρόπο που προαναφέραμε.
  • Είναι τρελό, εκτός από παράνομο και ανατριχιαστικό, να ζητήσουμε από το Φοιτητή/Δειγματολήπτη, να πληρώσει την Έρευνα που θα κάνει. Και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας. Από την άλλη η μεταφορά των 32 ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΩΝ ΦΑΚΕΛΩΝ έχει πολύ μικρό κόστος. Μόλις 3 ευρώ ανά ΦΑΚΕΛΟ. Η Σύμβαση θα το κατεβάσει στο μισό.
  • Στο τελευταίο τηλεματικό μάθημα, δεσμεύτηκα, και σας μεταφέρω, αυτούσια, την κραυγή των Φοιτητών του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης, για τη ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ: «Κύριε Καθηγητά οι Δειγματοληψίες θα συνεχιστούν; Πότε θα αναγγείλετε νέα ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ;». «-Την απάντηση παιδιά θα μας τη δώσει το ΠΡΥΤΑΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ».
  • Περιμένουμε επομένως, Φοιτητές και Εργαστήριο, ταπεινά και εναγώνια,  τη ΘΕΣΜΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗ.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Βασίλης Δαφέρμος, Καθηγητής Κοινωνικής Στατιστικής,
Διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Στατιστικής και Πολιτικής Έρευνας